onsdag 27. mai 2009

Selvangivelsen ja

Den ligger helt stille og ler av meg.
Den vet jeg må gi den 100% oppmerksomhet ganske snart.
"Starthjelp for næringsdrivende" og "Rettledning til postene" ser jo ganske innbydende ut, med fine farger og befriende lite tekst på forsiden.
Det er som å få en trojansk hest i postkassa.
Jeg burde egentlig fått noen voksne til å ta seg av de greiene der, så jeg får konsentrert meg om det jeg driver med.
Men hva er det egentlig jeg driver med...
Det er jo det som er det store spørsmålet.
Kanskje jeg burde se på ledige stillinger, og få meg en jobb som arbeidstaker eller noe i den retninga, så kan andre fortelle meg hva jeg skal drive med.
Men... Jeg er jo ikke en sau, eller i den grad jeg er en sau, så er jeg nok en ensom bjellesau, så jeg blir veldig fort lei av arbeidstakerrollen.

Heller vente til jeg ser lyset. Kanskje sjansen er større om jeg drar fra gardinene...

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar