mandag 17. august 2009

Nå er de virkelig igang!

Stålsett dere for en måned der agurker, statistikker, ulykker og sikkert også både svineinfluensa og mordbranner må vike for våre partitopper.
Ukesvis med Siv, Jens, Kristin, Erna, Lars, Dagfinn og deres mer eller mindre profilerte kolleger.
Jeg har bare en ting å si:
Tv-serier på DVD! Dataspill!
To ting ble det.

Jeg har nemlig allerede bestemt meg, og det er ikke et enkelt valg, det er bare det minste ondet.
Skulle ønske det var et parti jeg klarte å stole på.
Nå har jeg faktisk ikke tenkt å stemme det som jeg føler jeg identifiserer meg mest med, fordi jeg tror det er viktigere å stemme taktisk.

Valgkampartiklene dominerer avisene for å si det mildt. Her er noe av det jeg kom over av artikler som har dukket opp i vg og dagbla m.fl. i dag:

Siv vil felle borgerlig mindretallsregjering
Kristin, Liv Signe og Erna vil snike inn skole i debatten
Kristen-redaktør om aktiv dødshjelp-retrett: - Seier for kristenfolket
Gleder meg til å lære å trylle
Største skandale i Oslos historie
Et hav av uenighet

Jeg føler meg stor når jeg står foran speilet
Bedre å leve av egen inntekt enn av statens almisser
Erna satte “bleier” på Siv
Høy temperatur på gammel grøt
Folk vil fortsatt ha Stoltenberg
Velvillig miljørapport for havbruksnæringen
Siv Jensen nøler med aktiv dødshjelp

2 kommentarer:

IW sa...

Stemme taktisk? Ofte ender taktisk med fiasko, men selvsagt ikke alltid. Kveldens nrk-debatt viste i allefall at det fortsatt er temperatur i norsk politikk.
http://www.winkelman.no

Helge Bernhardsen sa...

Taktisk fordi det i realiteten bare er 2 maktbaser, så det hjelper svært lite å stemme utenfor disse...
Synd at det blir sånn, for da mister de som tenker litt annerledes fler stemmer enn de burde.
Så snart det er er ett parti som har flertall, så vil vel de andre partiene få litt bedre vilkår, tror jeg.
I den grad ett parti får flertall noensinne igjen da!

Legg inn en kommentar